onsdag 4 juni 2008

Dagens goda gärning

Jag har varit en riktig djurvän idag. Räddade en skata minsann. När Mannen och Bella skulle ut på promenad tidigare idag upptäckte de en skata instängd i trapphuset. Den flög gång på gång mot fönstret för att komma ut. Till saken hör att vi bor på sjätte våningen. Tydligen var porten öppen där nere och skatan hade väl varit nyfiken och sen inte tagit sig ut åt rätt håll utan fortsatt uppåt istället.

Jag tog en stor handduk och höll framför mig, närmade mig försiktigt och tog sen tag om skatan. Det gick faktiskt väldigt bra. Mannen öppnade fönstret och så släppte jag ut skatan. Den flög iväg utan problem så den hade nog inte tagit nån större skada.

Det enda som grämer mig nu är att det inte finns nåt foto på mig som fågel-räddare. Scrap-skadad....vem? JAG!?! Nej, det kan jag väl aldrig tro ;D.

Inga kommentarer: