onsdag 25 mars 2009

Tack goa systrar

Min söta brorsson Vidar som kom till oss i september förra året föddes ju tyvärr med ett hjärtfel. Och förra måndagen var det dags för den andra operationen. Lilla parveln...bara 6 månader och redan hjärtopererad två gånger! Men fördelen var ju att jag hade chansen att träffa allihop. Så under förra veckan var jag där fyra gånger och hälsade på.

Eftersom det här var sista gången på ett tag som de kommer att vara på Östra så ville svägerskan att jag skulle göra ett tack-kort. Och så här blev det!

Har passat på att göra ett lite annorlunda kort med hjälp av min BIA. Jag har använt mönstrat papper från Basic Grey, pappersblommor från Prima, brads från Panduro, pärlfloss, spets, en bit organzaband, en gammal jeans-knapp, dymo-remsa, häftklamrar, garn och två metall-tags med okänt ursprung.

Invändigt är det thickers från American Crafts, alfa-stickers från Carolee Creations, text stämplad med en gammal slaktad stämpel-apparat. Punchade blommor och brads.

Kortet är ca 23 x 20 cm. Och runt alla delarna så sydde jag med symaskin.









5 kommentarer:

Stina sa...

Vilket underbart kort!! Och jag gillar när du lagt upp så fina närbilder på detaljerna. det går ju att klicka på bilden men jag är lite lat...

Stina sa...

jag igen...

Du inspirerar mig! http://lerkvinnanspyssel.blogspot.com/2009/03/en-layout-att-inspireras-av.html

Johanna sa...

vet inte hur många gånger jag tittat på detta

jag är helt käääääär

Carina sa...

Å vilket fint kort
och en fin gest till
systrarna hoppas att
det blev glada. Det
skulle jag ha blivit.

http://blingsblogg.blogg.se/

Monika sa...

VIlken vacker hjärtform!