söndag 3 maj 2009

Underbara vänner och j*kla ungar

Gårdagen hade verkligen sina ups and downs kan man väl säga. Det började mycket bra med strålande sol, underbara vänner, välbehövlig !?! shopping och mysig fika i Alingsås.

Men på väg hem inträffade en mycket otäck incident. Jag körde och vi hade precis passerat Floda-motet. Mot slutet av backen strax efter motet finns en bro som går över motorvägen. Förmodligen en cykelväg eller liknande. Jag noterar att det står två personer uppe på bron med varsin cykel men reflekterar inte något vidare på det.

Precis när vi passerar under bron så smäller det till i framrutan så högt så alla vi tre i bilen får mindre hjärtinfarkter. Jag höll på att hoppa ur skinnet så otäckt var det. Först så förstår jag inte riktigt hur allvarligt det är. Jag ser bara att det är vatten på framrutan och förstår att personerna på bron har slängt ner en vattenballong.

Sekunden efter förstår jag varför det small så otroligt högt. Hela framrutan har spruckit i princip från kant till kant! Vattenballongen har träffat i exakt rätt vinkel och med tanke på att jag körde närmare 110 så blev det för mycket för rutan.

Kompisen som satt bredvid mig ringde polisen direkt. Han tog det mycket allvarligt och sa att han skulle skicka en bil med en gång. Hoppas verkligen att de fick tag på dem och kunde tala om vad deras "oskyldiga" lilla tidsfördriv hade lett till.

Tänk om det varit en sten i samma storlek som kommit farande. Då hade vi fått vindrutan i knät och precis vad som helst hade kunnat hända. Otäckt!

Hädanefter kommer iaf jag att försöka byta fil om jag ser personer som står och hänger på broar!




2 kommentarer:

Stina sa...

Fy sjutton... Hoppas verkligen att polisen fick tag på dom.

Linda sa...

Ja isch, det var förfärligt otäckt. Jag är glad att du lyckades behålla lugnet såpass. Verkligen!