måndag 8 februari 2010

A girl's gotta do what a girl's gotta do

Japp, ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt sig. Och kombinationen av grav tidsoptimism (ni som känner mig väl fnissar nog just nu =D) tillsammans med yttre faktorer som jag inte riktigt kunde styra över (bla blev farmor sjuk) ledde till att tidsplanen för det här albumet blev lite tight! Jag hade helt klart behövt några Riesen =D.

Men jag rodde iland det och jag är rätt säker på att det blev uppskattat oxå. Och då är det värt all tid och energi som jag lagt ner. För att inte tala om frustrationen jag kände 02:02 när jag inser att jag har scrappat den ena LOn åt fel håll och den måste göras om för att den inte passar i albumet!!! Alla kanter var dessutom kraftigt blingade, då kunde jag hålla mig för skratt kan man väl säga...

Det här albumet gjorde jag alltså på ca 6 dagar. Första sidan, den med hjärtliga gratulationer hade jag gjort tidigare. Jag har haft hjälp med journalingen, teckningar osv. Stort TACK till alla som har hjälpt till! Jag har i väldigt stor utsträckning använt mig av skisser och flera av LOsen är KOSAde bla från nov/dec-numret av Scrapbooks etc. LOsen är nästan 12x12, jag fick skära bort en remsa längs ena kanten för att de skulle gå in i albumet som är ett vanligt spiralbundet album. Jag scrappade alltså alla LOsen först och limmade sedan in dem i albumet när alla var klara.

Jo, just det....sa jag det att jag dessutom gjorde 3 stycken 8x8 kanvas-tavlor till min syster...haha, det var helt klart en ganska busy week =D.

Edit: jag märker att en del bilder inte går att klicka upp och det beror på att blogger är så muppigt när det gäller många foton i samma inlägg. Jag har varit tvungen att stuva om bilderna och då tappar den tydligen länken till det större fotot. Tyvärr får ni hålla till godo med detta för jag orkar inte hålla på med det här inlägget längre, hahaha =D. De flesta bilderna går ändå att klicka upp.




























3 kommentarer:

Fina Fröken sa...

Bra jobbat tjejen! Kul idé! Jag har ett album som är 1/3 färdigt till min pappa ... kanske ett projekt till träffen ... eller?!

Stina sa...

Vilket fint album!! Vilket jobb! Din pappa måste vara väldigt gla för det.

det där med bilder i bloggen har jag oxå bråkat mycket med. Jag tror jag kom på en grej när man flyttade på bilder. Efter själva bilden ligger nåt tecken som inte syns. Tar man bort det blir bilden inte längre klickbar.

Lillstrumpa sa...

Jo, jag måste då säga att du var hiskligt effektiv då du jagade folk på sjukan...gör man inte för konsten =) vad