söndag 30 maj 2010

Amigurumis

Har jättelänge varit sugen på att testa att virka Amigurumis och i fredags fick jag äntligen tummen ur och köpte lite garn.

Först ut blev en liten retrobaby. Den blev helt ok tycker jag även fast jag nog behöver köpa något garn som är lite mer hudfärgat. Hon bidde lite blek tycker jag allt =).


Igår kväll blev det en filur istället. Inte lika pilligt förutom armarna då som var hur jobbiga som helst. Men nu har jag lite ont i fingrarna så de får nog vila lite ikväll tror jag =) Men det var väldigt roligt så det blir absolut fler små kompisar vad det lider.

2 kommentarer:

Stina sa...

Vilka fina!! Din Filur ser ju ut som en filur jämfört med min. Hur fick du armarna så snygga? Dina har en mycket jämnare övergång mellan hand och arm. Mina armar fick lixom en kant.

Ternlinda sa...

Hihi, vad duktig du är!