söndag 17 februari 2008

farfar & jag

Eftersom farmors-mat-lon fortfarande låg och retades med mig så la jag helt sonika bort den. Får väl se när den blir färdig nu då men den ligger åtminstone inte och flinar åt mig iaf.

Så jag slängde mig över nåt roligare istället. Jodå, strutsmetoden kan visst vara effektiv i vissa hänseenden ;D. Min kompis Lena har haft en utmaning den här veckan som gick ut på att scrappa med gamla grejer (minst ett år skulle de legat orörda). Och ALLA som scrappat ett tag VET att här finns det oftast resurser *asg*

Så här kommer min LO. Hittade underbara foton på mig och min farfar som jag scannat in och gjorde om till sepia. Mest för att de skulle passa bättre till de grejerna jag hade plockat fram och ville använda. En bonus med det var att jag slapp kämpa med kombinationen ill-orange fotölj alá 70-tal och bebisblå skjorta ;D. Jag har även använt mig av penslar för att få dem lite slitna.

Så över till materialet då. Nästan allt på den här LOn är mer än ett år gammalt. Det enda som inte är gammalt och oanvänt är skumstickerserna och pappret med blommönstret. Ja, och så lite band och öljetter men sånt har man ju ingen koll på. Och många av sakerna snackar vi inte minst ett år utan kanske två och jag tror nästan att diabildsfodralen tar hem prisbucklan den här gången för de köpte jag när vi var i Helsingborg och shoppade och pysslade på Scraproom....och det var.....host & harkel.....i maj 2005 *rodnar sött* Snart tre år men nu äntligen, tack vare Lena, så har jag använt dem. Och roligt var det så det finns väl ett visst hopp för de stackarna som ligger kvar i förpackningen :D

Och i morgon får ni får ni hålla utkik här i bloggen för då kommer jag med en utmaning.

Scrappa lugnt :D

Inga kommentarer: