lördag 19 april 2008

Sortera papper

Jag funderar starkt på att sortera om mina mönstrade papper men jag har inte riktigt bestämt mig än. Det är ju ett "litet" företag om man säger så ;D.

Jag har två mappvagnar med papper; en med enfärgat och en med mönstrat. De enfärgade är sorterade efter färg men de mönstrade är sorterade på tillverkare. Och nu har jag börjat fundera på om det inte skulle vara enklare att hitta om de istället var sorterade efter färg.

Jag har läst en del hur andra sorterar och förutom tillverkare och färg sorterar ju en del istället efter mönster ex. rutigt, randigt, blommigt men det känns inte rätt för mig. För jag letar sällan efter ett specifikt mönster utan jag utgår oftast efter färg. Så det är färg eller tillverkare som gäller för mig. Men jag har lite svårt att bestämma mig. Jag köper ju oftast flera olika papper i samma serie och då är det ju mest logiskt att sortera efter tillverkare. Å andra sidan så letar jag ofta efter papper i en viss färg och nu måste jag då leta igenom hela mappvagnen varje gång.

Men samtidigt känns det ju krångligt att sortera på färg eftersom det finns oändligt många kombinationer. Det blir svårt att bestämma vilka kategorier jag ska ha. Hmmm, får nog fundera lite till på detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.