onsdag 23 september 2009

Anteckningsbok till lillstrumpa

Min syster åker till Spanien nästa vecka och kommer inte hem förrän till jul. Så jag tänkte att jag skulle göra en liten anteckningsbok till henne som hon kan ha med sig. I hennes favoritfärger så klart och med lite foton ifall hon får hemlängtan. Och så naturligtvis en dödskalle på oxå =D.

Dödskallen är grungeboard från Tim Holtz som jag först färgat in med chalk och sedan embossat lite slarvigt med först svart ep och sedan silver ep. Swirlsen är rubons från Basic Grey. Tabbarna är utskurna med Slicen. Bling från Artoz, röda glittriga blommor och fjärilar från Panduro, die cut-blad från Making Memories. Mönstrat papper från DCWV.

Sidan med fotona har jag laminerat för extra skydd. Själva anteckningsbladen har jag tagit från gamla kollegieblock som jag skurit till i rätt storlek. Och längst bak sitter olinjerade vita sidor.

Edit: det är min BIA jag har använt för att sätta ihop boken.










6 kommentarer:

Henriettæ sa...

Så himla fin!!!

Fina Fröken sa...

Åh va himla snygg Erica! Har du använt din Bind-it-all? Jag kom på att jag nog kanske hade velat låna den ju, men det glömde jag helt!

Stina sa...

Jättefin! Det ska jag komma ihåg. Vore ju skitpraktiskt att göra inför en resa.

erica sa...

Tack så jättemycket! Ja, det är BIAn jag har använt.

Ellis sa...

Vad fin den blev, döskallar är aldrig fel! =)

Lillstrumpa sa...

Den står allt här på skrivbordet så fin så fin men den är fortfarande lite för fin för o användas=)