torsdag 9 december 2010

8 is enough

Tidigt i höstas var det väldigt på tapeten med en utmaning som kallas "8 is enough". Vad den går ut på är att man ska klara sig på enbart 8 saker inklusive mönstrat papper. Det man får lägga till utöver de 8 grejerna är enfärgat papper, penna och skärmaskin. Jag har dock fuskat lite eftersom jag har använt chalk på ett par stycken.

Sedan skapar man minst fyra LOs med hjälp av materialet. Jag fick ihop hela 7 stycken LOs. Och egentligen fanns det lite material kvar men då var jag rätt trött på det så jag la av där. Jag gjorde inte alla sju på raken heller utan jag gjorde först fyra stycken och sedan tre vid ett senare tillfälle. Man blir rätt trött på att använda samma grejer hela tiden. Jag har gjort dem i den ordning som de visas nedan.

Materialet jag använde var två dubbelsidiga papper från Basic Grey och ett enkelsidigt från DCWV, ett alfabet från Pink Paislee, ett journalingblock från Making Memories, ett paket blommor från Prima, en förpackning bling från Prima och en förpackning epoxy-stickers från Rob and Bob.













1 kommentar:

Linda sa...

Åh, jag älskar "Vardagsmysterier"-LOn. Sån't borde scrappas MER och OFTARE! Hahaah