onsdag 16 mars 2011

Scrapkryssning del 1

Sista helgen i februari var jag och Lillstrumpa på Scrapkryssning. Det var riktigt roligt även om det var lite väl högt tempo på kurserna. Speciellt de två första kurserna som låg på lördagen var helt hysteriska =). Efter första kände jag mig helt urblåst i huvudet och hade nog behövt sova en timme eller två men med bara 30 minuters rast till nästa så var inte det att tänka på.

Men vi kanske ska börja från början =). Båten gick klockan 9 på lördagen och till en början kändes allt superbra men ganska snart började det gunga lite väl mycket för min smak så naturligtvis blev jag sjösjuk eftersom jag glömt att ta åksjuketabletter. Så större delen av resan var jag ett synnerligen tråkigt sällskap som mest satt och stirrade på horisonten och försökte undvika att kräkas. Och den underbara brunchen som ingick i resan hade jag ju ingen större glädje av. Men väl av den förbaskade båten så mådde jag prima igen =).

Hotellet låg alldeles bredvid terminalen så det tog bara några minuter att gå dit. Vi var uppdelade i två grupper med varsitt konferensrum. Och i korridoren utanför hade Arkivet sin butik uppställd.

Vi fick ett välkomstkit bestående av två cs, tre mönstrade papper från Maja Design, pippigul wellpapp och ett minialbum med svarta albumblad och frostad pärm.



Första kursen hette "LO med lagerillusion och pappersvolang" och var den i mitt tycke mest krävande kursen. Det var väldigt många olika moment som skulle göras på bara 90 minuter. Men det var roligt och lite nya tekniker lärde jag mig allt.

Mönstrat papper från Pion Design, metalldekos, bling, brad, magnetalfabet. Bling, brad och magnetalfabetet ingick inte i kursen, det har jag lagt till själv.


Rivet och rullat papper.



Handgjorda blommor av retropunchar. Fuktade, chalkade och knycklade.

Pappersvolangen; kanten gjord med Martha Stewart-punch sedan chalkad och veckad.

Inga kommentarer: