tisdag 26 juli 2011

Kortmakarmaran

Jag var på Kortmakarmaran den 21 maj i år. En jättebra träff. Stor och luftig lokal, smaskig förtäring under hela dagen, inspirerande utmaningar och många fina priser av träffens sponsorer som var Reprint, Hero Arts, Sparkle´n´ Sprinkle, Creative Company, Knapp-Karlsson och Kortmakaren.


Det här är vad jag lyckades knåpa ihop under dagen. Först ut är en namnskylt. Inte sin egen utan någon annans. Man fick dra ett namn ur en skål. Jag hade lite tur och drog fina Jennies namn . Med på skylten skulle det vara något som blommar och något embossat.

Mönstrat papper från Pion Design, alfabet från AdornIt, stämpel från Autumn Leaves, blommor från Prima, bling, pärlfloss, band, och kakpapper.


Nästa utmaning jag var med på hette "Prickigt". När man tittar på alstret ska man tänka prickigt och det skulle vara något maskat och något stämplat.

Cirkelmallar från Heidi Swapp, mister från Cosmic shimmer och Mister Huey´s, alfabet från Making Memories, stämplar från Kortmakaren, tårtpapper, fotohörn, häftklamrar, dew drops, band, blomma, knapp, pin och floss.


På denna utmaning skulle det vara minst tre blomdekorationer varav minst en skulle vara egengjord. Wellpapp skulle oxå användas.


Mönstrat papper från Basic Grey och Jenni Bowlin, alfabet från Heidi Swapp och AdornIt, pappersknapp och journaling från Jenni Bowlin, phototurn från Tim Holtz, wellpapp, blommor, bling, brad, gem, charms, pins och floss.




På sista utmaningen jag gjorde skulle man stämpla sitt eget bakgrundspapper med blommor och det skulle finnas minst två knappar.

Det gula pappret är Basic Grey, det grönguldiga vet jag inte, alfabet från Jenni Bowlin, stämpel, spets och band från Kortmakaren, blommor, knappar och bling.


Inga kommentarer: