söndag 24 juli 2011

Sommarutmaningar

I "Huset" som är ett litet privat forum där jag och the gals hänger så har vi ett gäng utmaningar i sommar. Här kommer mina fyra första. Kanske att det kommer några till, vi får se.

Först ut är en skiss från Pysselrummet.


Alfabet från American Crafts, mask från Crafters Workshop, mist från Tattered Angels och Mister Huey´s, chipboard från Panduro och en massa band =).


Chipboarden färgade jag först med Encore-dyna och sedan täckte jag med två lager UTEE. Syns inte jättebra men det blev riktigt blankt och fint.

Andra utmaningen; STILBROTT
Gör en LO som ser ut att vara gjord av någon annan i huset. Det ska gå att gissa vem jag har härmat utan ledtrådar... och jag tror inte att det kommer att bli några problem med det =D.


Mönstrat papper från Basic Grey, alfabet från Making Memories, rubons från Fancy Pants, band, pins och stickers.

Nästa utmaning; skiss + färg. Vet inte vart denna skiss kommer ifrån men trevlig att jobba efter var den iaf.



Mönstrat papper kanske från K & Company, vit blomma från Petaloo, den grönblå är hemmagjord, mister från Cosmic Shimmer och Mister Huey´s, band, stickles, tag, snöre, bling, dymo.


Stans från Martha Stewart. Jag har stansat ut två fjärilar och satt ihop med distanskuddar emellan.


Die från Tim Holtz. Den skimrar jättefint irl av misten men det syns inte så bra här.

Nästa utmaning var att göra en färgglad LO med titel eller journaling från en favvolåt. Jag kämpade lite med den här måste jag erkänna. Eftersom jag mest lyssnar på rock så hade jag svårt att få ihop det med det färgglada... texter från The mirror and the ripper med Volbeat eller Paranoid med Ozzy kändes inte... helt hundra... om jag ska vara ärlig ;D. Men när jag väl släppte rockspåret så fick jag ihop det till slut.


Mönstrat papper och alfabet från Ki Memories, filmstrip från Little Yellow Bicycle, blad och bling från Prima, blommor, brads. Den stora rosa blomman är gjord med die från Tim Holtz av papper av okänt ursprung.
Text: Lars Berghagen

5 kommentarer:

Henriettæ sa...

Fina!!

Fina Fröken sa...

Åh vad mkt fint du gjort! Törst jag gissa på mig själv? ;-)

erica sa...

Tack! Haha, det tycker jag absolut du törs göra, Fina Fröken =D

Linda sa...

Åh heja, vad grym du är! Själv har jag inte lyckats åstadkomma en enda utmaningslayout än. Skomakarns barn eller vad det nu heter...

erica sa...

Tack, Linda! Och det är ju inte för sent än... nästan en vecka kvar ju =)