söndag 20 juli 2008

Busiga kusiner

Har inte hunnit med så många bidrag till blogg-partyt nu i juli men en har jag gjort hittills iaf. Man skulle inspireras av en annons. Jättekul utmaning! Jag inspirerades först av färgerna; rött, grönt och vitt men jag har valt lite pudrigare nyanser än förlagan. Cirkeln i mitten ville jag naturligtvis ha med men jag valde en beige-gul för att matcha mitt foto. Sedan finns det vita blommor och gröna blad och stjälkar men i lite annorlunda tappning i min tolkning.




Det är mönstrat från Chatterbox, en massa chipboard-blommor målade med vit akrylfärg + klart lack på vissa och pearl-lack på andra. blad från en slaktad ljus-manschett, dymo, knapp, floss, thickers från American Crafts, stickers från Scenic Route, halvpärlor från Kaiser.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad fina blommorna är, men flosset och bladet. Det måste snos :)

Anonym sa...

Bladen menar jag förstås, inte bladet. Stavar som en kratta.

Fina Fröken sa...

Ljuvlig!!

Anonym sa...

Vilken härlig tolkning av annonsen!
Jättefin LO i sin helhet; färger, busiga bilder och alla fina detaljer. Väldans snyggt med floss och pärlor och så gillar jag mycket stygnen du sytt runt om =0)
Tack att du ville anta min utmaning. jag laddar upp ditt bidrag under kvällen.
Ha det bra och välkommen åter!
/Anne