söndag 30 mars 2008

Albumet

Albumet jag köpte är ett stående 12x6 från Maple lane press (EK Success). Det är ett post-bound med tygklädda pärmar.

Så här ser det ut inplastat.


Det följer med extra skruvar och extra bred rygg-del.



Det innehåller 10 page protectors + 10 mellanlägg. Det ska hålla upp till 40 sidor.



Det bästa tyckte jag nog var att det är "Duo-pockets". Har aldrig sett det förut men det är alltså plastfickor med en mellanvägg så det är ingen risk att man trasslar ihop sidorna med varandra när man ska stoppa i dem i fickorna.

Jag köpte mitt hos ScrapAddicted (finns i 6 olika färger) http://www.scrapaddicted.se/produkter.php?cat=8&sub=0&id=8403

De har även extra plastfickor http://www.scrapaddicted.se/produkter.php?cat=8&sub=0&id=8408

Så här långt är jag väldigt nöjd med mitt nya album!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh så utförligt! TACK!

Så du köpte ett stående ... fast du har också liggande sidor va? Jag har inte fattat det där... varför det finns olika ...

erica sa...

Ja, jag tycker det känns mest naturligt med stående fast jag blandar både stående och liggande LOs. Tycker inte att det gör nåt att man måste vända lite på albumet.

JEN sa...

COOLT!! Precis vad jag behöver! Jag ska också ha blandat i ett stående album - tror det blir kanoners! *kram*