måndag 17 mars 2008

Älskade mormor

Jag har ju som mål att någon gång i framtiden ha scrappat alla mina foton som är tillräckligt bra. Mina sjukligt organisatoriska små böjelser klarar helt enkelt i av att ha två olika system ;D. Så därför scrappar jag då och då gamla foton så fort andan faller på. Det är dessutom utmanande att scrappa äldre foton eftersom jag (om det nu var jag som fotade) ju inte hade de foto-kunskaper som jag har nu. Så det krävs lite mer tanke-arbete för att lyfta fram dessa äldre foton.

Här har jag nog för första gången scrappat lilla mormor. Att det är första gången beror inte på att hon inte var omtyckt. Hon var mycket älskad av mig. Nej, anledningen till detta är i första hand att det finns ytterst få foton på mormor för hon avskydde att bli fotograferad. Och till viss del så har vi nog oxå respekterat det genom åren. Men det är ändå lite synd eftersom mormor har varit borta i snart 10 år och det kommer aldrig bli några fler foton på henne.


Ganska enkel LO med bazzill-papper i botten, creme-cs från SU, mönstrat papper från Scrapworks, rubons från Basic Grey, svarta stickers från DejaViews, mormor utstansad med Bosskut alfabet Ragg Mopp, thickers-klamrar från American Crafts, vit hybrid-gel penna, chalksdyna. Raderna stämplade med svart med clearstamps från Autumn Leaves. Kitet heter "Build a flower" tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jätte, jätte, jättefin! En av dina bästa!!