lördag 31 januari 2009

Uppdatering omorganisering

Nu har jag kommit en liten bit längre i min omorganisering av min Expedit. Kommer ni ihåg...om inte kolla in det här.

Jag tänkte ju först ha två dörr-insatser och två låd-insatser men jag tyckte att det försvann väldigt mycket yta med låd-insatserna så jag tog bara en sådan och tre dörrar istället. Sedan köpte jag även två lådor Strikt, de blåa.

Tyvärr fanns ju inte dessa insatser i björk. Så först tänkte jag klä dem med den blå tapet jag använder till pärmarna. Men jag var inte helt nöjd med den idén, ville egentligen inte ha mer blått för det kändes som det skulle bli väldigt "tungt".

Så kom jag på att jag sett i ett inredningsprogram att de klistrade på en sorts plast som såg ut som trä. Så efter lite sökande på nätet fick jag reda på att det heter Dekorplast och finns på de flesta byggvaruhus. Så häromdagen var jag iväg och köpte björkmönstrad dekorplast på Hornbach. En rulle med 2 meter kostade 45 :-. Det skiljer aningens i färg men jag tror det blir bra ändå.

Jag har inte haft tid att sätta på den än så så här ser det ut just nu. Det ser ju redan mycket prydligare ut. Återkommer med fler bilder när dekorplasten är på plats.


2 kommentarer:

Nina sa...

Men titta, där fanns ju ett inlägg med dörrarna också, tycker det verkar kanonbra. Vilken tur att jag ska till stockholm på fredag, kanske ska försöka mig på ikea då. :)

Anonym sa...

Vad bra det blir med dörrar och lådor. Önskar att jag hade plats för en expedit, det hade varit så bra till album. De svämmar snart över här.