söndag 6 januari 2008

Julplanerings-pärm

Beställde ju en sån där gratis pärm med recept från Kronfågel efter tips på Scrappiz. Den har legat ett tag för jag kunde inte bestämma mig för vad jag ville göra med den. Sen såg jag att Lilo hade gjort en julplanering av den och det var ju en utomordentligt bra idé så den snodde jag rakt av :D. Hoppas det är ok, Lilo!


För att dölja det ganska fula fästet för pärmringarna så limmade jag på sidenband på baksidan och det slutade med att jag gjorde likadant på framsidan + en liten knut som dekoration. Sedan är det blommor och blad av tyg, en brad och filt-stickers. Har även gjort hål i både bak- och framsida så jag kan knyta ihop hela pärmen.



Flikarna är gjorda med tab från QK.



Papper från Basic Grey, swirl-stämplar från Autumn leaves och magnetstämplar från MM.



Jag har fem flikar; Julkort, Önskelistor, Att göra, Att handla och Kvitton. Precis som Lilo har jag gjort egna plastfickor som sitter bakom fliken Kvitton där jag kan förvara kvitton om något behöver bytas. Även här är texten stämplad med magnetstämplar från MM.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Shit pomfritt vilken snygg!

Lilo sa...

Klart man ska knycka idéer från varandra! =) Jättesnygg pärm du gjort tycker jag!

erica sa...

Tack :D