lördag 14 juli 2007

Första semesterdan....

....och det är typisk svensk sommar här i Göteborg = det regnar nästan konstant. Så bortsett från att vi har varit och handlat lite nödvändiga saker, som mat och rödvin ;-), så har vi lyckats klämma tre filmer.

Först såg vi "I samlarens spår". En riktigt bra film tycker jag. Den handlar om ett av mina favoritämnen vad det gäller både filmer och böcker nämligen seriemördare. Både Angelina Jolie och Denzel Washington är duktiga som vanligt och det är dessutom urkul att se "Al" i "Våra värsta år" göra en helt seriös roll. Underbart!

Sedan såg vi "Dödskallegänget". En film jag nog har sett 20 gånger. Jag tycker den är jätterolig! En riktig matiné.

Och så såg vi "Cry Baby". Jag lyckades övertala Mannen att se den men det var nog enbart för att han inte helt insåg vad det var för typ av film *asg*. Jag kommer inte att lyckas en gång till, det kan jag ju säga. Han avskyr filmer där de helt plötsligt börjar att sjunga. Jag tycker det är underbart :-). Och jag älskar "Cry Baby" men det kan ju bero en hel del på att Johnny Depp är med. Jag har typ varit kär i Johhny Depp ända sen jag såg honom första gången i "21 Jump Street" när det gick på TV 1000. Varför finns inte "21 Jump Street" textad på DVD för? Mycket irriterande.....

Inga kommentarer: