onsdag 11 juli 2007

Porslinsblomma

Som sagt, jag är ingen trädgårdsmästare men nåt rätt måste jag ha gjort med den här blomman iaf. Det är någon form av porslinsblomma, jag har ingen aning egentligen. Jag fick den som litet skott av svärmor för bortåt sju år sedan. Hon hade rest med tåg och skottet hade skumpat runt i hennes väska i flera timmar och såg väldigt lesset ut när jag fick det.

Men jag satte det i vatten och till slut blev det rötter på den. Jag planterade den och under flera år så hände inget särskilt. Den blev sakta större och jag köpte en ställning till den eftersom den såg ut att vilja klättra. Jag tänkte det att, den där blir det aldrig några blommor på. Men så helt plötsligt för några veckor sedan så fanns där en knoppande blomställning. Jag var helt chockad, efter 7 år och en flytt så äntligen blommar den. Och nu så är vi inne på andra blomman. När den första hade blommat över nöp jag av den och bara några dagar senare så dök det upp nya knoppar. Och nu så har den nästan slått ut. Visst är den fin!

Inga kommentarer: